Steam Team Projesi
Günümüz teknoloji çağında 21.yüzyıl becerilerinin etkin olarak kullanılması artık bir zorunluluk haline gelmiştir. Öğrencilerimizin STEAM konusunda bilgi ve donanıma sahip olmasını istiyoruz. Disiplinler arası işbirliği ile günümüz problemlerine teknolojik uygulamalarla çözümler üretebilen öğrenciler yetiştirmek istiyoruz. Bu nedenle STEAM uygulamaları ile proje tabanlı öğretim metotları kullanarak hem öğrencilerimize hem de okulumuza ve çevremize olumlu bir katkı sunmak istiyoruz. Ortak okullarımız ve öğrencilerimizle beraber STEAM uygulamalarını öğrenmek ve derslerimize entegre ederek projeler üretmek istiyoruz.
*Proje etkinliklerimiz İzmir eTwining Aylık Bülteni 3de yer aldı.
http://izmirarge.meb.gov.tr/etwinning/edergi/03/#p=77
*9 Mayıs eTwinning Günü
*Final Ürünümüz Öğrenme Senaryoları e Dergisi
STEAM TEAM e dergi (fliphtml5.com)
*Proje etkinliklerimiz İzmir eTwining Aylık Bülteni 2 de yer aldı.
( Sayfalar 70-78-120-122-124)
https://izmirarge.meb.gov.tr/etwinning/edergi/02/
*26 Nisan Dünya Fikri Mülkiyet Günü
*PROJE SERGİMİZ
STEAM TEAM eTwining project (emaze.com)
*Tema 5 Doğadan İlham Alarak Su İsrafını Önleyelim
*22 Mart Su Günü Code Week Etkinliği
Su insan yaşamı için vazgeçilmezdir.Küresel su sorununa karşı su kaynaklarımızın iyi yönetilmesini ve sürdürülebilirliğini sağlamak birinci önceliğimizdir. İleride oluşabilecek risklere karşı önlemimizi almalı, suyumuzu verimli kullanmalıyız. Bu konuda farkındalık yaratmak için Code Week etkinliği düzenledik.Öğrencilerimizle birlikte afişler hazırladık.
*İzmir Bilişim Günleri Lise Buluşmaları
Okulumuz Fizik Öğretmeni Şenay GÜNEŞ GÜNDEM ,10/İ,11/K ve 11/L sınıflarından ve STEAM TEAM eTwinninig projesinden bir grup öğrenci ile,kapsamında; İl Milli Eğitim Müdürlüğü İzmir EBA İçerik Geliştirme Ekibi üyelerinden Fen ve Teknoloji öğretmeni Ferhat DEMİRCİ nin eğitmenliğinde 11.03.2022 tarihinde ''Kendi Web Sitemi Tasarlıyorum'' Atölyesine katılmışlardır.
* 11 Şubat International Day of Women and Girls in Science
BM Genel Kurulu tarafından 22 Aralık 2015 tarihinde ilan edilen ve 2015 yılından bu güne kadar her 11 Şubat'ta kutlanan bir gündür.STEM'deki cinsiyet farkını kapatmak, Sürdürülebilir Kalkınma Hedeflerine ulaşmak ve tüm insanlar için işe yarayan altyapı, hizmetler ve çözümler oluşturmak için hayati önem taşır.
İzmir Atatürk Lisesi STEAM TEAM eTwinning Projesi ve 10-İ,10-C sınıfı öğrencileri Code Week Etkinliği ile Uluslararası Bilimde Kadın ve Kız Çocukları Günü kutladı. https://youtu.be/XdNkhfvVyeA
* Güvenli İnternet Günü
Güvenli İnternet Günü , dijital teknolojilerin özellikle çocuklar ve gençler arasında güvenli ve pozitif kullanımını desteklemek amacıyla Avrupa Komisyonu'nun desteğiyle, INSAFE/INHOPE ortak ağı tarafından her şubat ayında organize edilmektedir. Ülkemizde de, 2010 yılından itibaren Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu koordinesinde düzenlenmekte olan Güvenli İnternet Günü etkinlikleri bu yıl tüm dünya ile birlikte İzmir Atatürk Lisesi eTwinning Projesi STEAM TEAM Öğrencilerimiz ile 8 Şubat 22 tarihinde kutladık.
* 4. Tema: Uzaya Seyahat ve Uzayda Yerleşim
Dünya'daki koşullar artık yaşanamayacak kadar kötüleşmesi durumunda neler yapabiliriz ?sorusuna cevap aradık.Uzay kolonisine neden ihtiyaç duyulacağını ,insanlar yerleşim yerlerinde ne gibi özellikler aradıklarını,yaşamınızı devam ettirmekiçin zorunlu olan unsurlar neler olduğu ,uzay bilimlerinin alt dallarından biri olan astrobiyolojinin konusu ve amaçlarını araştırdık.Ve Kendi uzay aracımızı ve uzay koloni mizi tasarladık.
3. Tema: Oyun Tasarıdır.
Öğrencilerimiz, yenilikçi öğretim ve öğrenme senaryolarını kullanarak, müfredatta yer alan ders konularını kendi tasarladıkları oyun materyalleri ile birleştirerek, yaparak yaşayarak öğrendiler. Web 2.0 araçlarını kullanma konusunda kendilerini geliştirdiler. Bilgisayar programcısı, tasarımcı, ders öğretmeni gibi düşünerek karar verme sürecini ve oluşturdukları oyun materyali ile ele aldıkları konuyu daha iyi anladılar.Tasarımları ve ortaya çıkardıkları ürün ile ilgili poster, sunu ve videolar oluşturarak çalışmalarını okul panomuzda sergilediler ve arkadaşları ile paylaştılar Böylelikle 21. yüzyıl becerilerini deneyimlemiş oldular.
Yeni yıl dileklerini çektikleri videolarla STEAM TEAM Projesi öğrencileri ile paylaştılar.İngilizce dil becerilerini degelişmesine olumlu etkisi oldu.
https://youtu.be/GUTE4w-rAkk
*CODE WEEK 2021
İzmir Atatürk Lisesi STEAM TEAM eTwinning Projesi öğrencileri ve Bilişim - İnternet Kulübü öğrencileri Code Week 21'i kutladılar. One Hour Code etkinliklerine ve Code Org daki kurslara katıldılar .Kodlama ile tanıştılar. Öğrencilerimize katılım belgeleri Okul Müdürümüz Ahmet Yılmaz tarafından verildi.
* 2.Tema: Can Dostlarımıza Barınak Yapalım
İnsanlar , yerleşik hayata geçerken çeşitli türlerden hayvanları evcilleştirdiler. Bu hayvanların barınma, beslenme, korunma ve sağlığı ile ilgili ihtiyaçlarını karşıladılar.Kırsaldan şehirlere göç eden insanlar sahip oldukları çiftlik hayvanlarını satarken kedi ve köpek gibi ticari değeri olmayan hayvanlarını ise terk etmişlerdir. Evcil hayvanlar, sahiplerinin ölmesi veya terk edilme sonucu sahipsiz kalmaktadırlar. Doğal ortamda yaşama yeteneğini kaybeden bu hayvanlar şehirlerimizde ve civarında zor koşullarda yaşamaya çalışmaktadır .
Bu etkinlikle ,İzmir Atatürk Lisesi STEAM TEAM eTwinning projesi öğrencileri olarak, sokak hayvanları konusunda dikkat çekmek ve farkındalık yaratmak için. Yerel yönetimlerin sokak hayvanları için neler yaptıklarını öğrendik. Web 2.0 araçlarını kullanarak, posterler, videolar hazırladık. Okul panomuzda çalışmalarımızı arkadaşlarımıza sergiledik. Sokak hayvanları için artık malzemelerle sokaklarda barınabilecekleri evler yaptık.
* 1. Tema:Çevre Kirliliği ve Karbon Ayak İzi
Çevre sorunları içinde yetişen yeni nesiller bu sorunla nasıl başa çıkacak?Sorusuna cevap aradık. Bu çalışma ile günümüz koşullarında çözüm üretmeyi ve sorunların anahtarları konusunda farkındalık yaratmayı ve konunun önemini ön plana çıkarmayı hedefledik.Bu çalışmada öğrenciler öncelikle ön test sorularını cevapladılar. Çevrelerinde karşılaştıkları sorunları pedlet üzerinde paylaşırlar. Çevre sorunlarının nedenleri nelerdir? Tartıştık. Web 2.0 araçlarını kullanarak, posterler-sunumlar yaptık. Karbon ayak izi hesaplayıcısı ile kişi başına doğaya ne kadar zarar verdiğimizi hesapladık.Buna karşılık,neler yapabileceğimizi tartıştık.
*STEAM TEAM
Günümüz teknoloji çağında 21.yüzyıl becerilerinin etkin olarak kullanılması artık bir zorunluluk haline gelmiştir. Öğrencilerimizin STEAM konusunda bilgi ve donanıma sahip olmasını istiyoruz. Disiplinler arası işbirliği ile günümüz problemlerine teknolojik uygulamalarla çözümler üretebilen öğrenciler yetiştirmek istiyoruz. Bu nedenle STEAM uygulamaları ile proje tabanlı öğretim metotları kullanarak hem öğrencilerimize hem de okulumuza ve çevremize olumlu bir katkı sunmak istiyoruz. Ortak okullarımız ve öğrencilerimizle beraber STEAM uygulamalarını öğrenmek ve derslerimize entegre ederek projeler üretmek istiyoruz.