Inspo 2015 Çevre Ödülü
İzmir Atatürk Lisesi öğrencileri Zeynep Göksu Duvarcı ve Ceren Bartu birinciliği paylaştı.
Bu yıl 7.si düzenlenen Uluslararası INSPO 2015 (International Science Project Olympiad) Uluslararası Bilim Proje Olimpiyatı finali İstanbul Bahçeşehir Okyanus Koleji´nde düzenlendi. Yarışmanın finalinde, çevre kategorisinde "Çevre Dostu ve Akıllı Teknolojilerde Kullanılan Neodimyum Elementinin Portakal Kabuğu ile Tutulması ve Geri Kazanımı" projesiyle İzmir Atatürk Lisesi öğrencileri Zeynep Göksu Duvarcı ve Ceren Bartu birinciliği paylaştı.İzmir Atatürk Lisesi Müdürü Hasan Basri Karaoğlu; başarıda emeği bulunan başta Benal Badur Hepsöğütlü olmak üzere tüm öğretmenleri ve İzmir Atatürk Lisesi'ne birincilik kazandıran öğrencileri Zeynep Göksu Duvarcı ile Ceren Bartu'yu kutladı.
INSPO (International Science Project Olympiad) Uluslararası Bilim Proje Olimpiyatı, Okyanus Kolejleri BARGEM (Bilimsel Araştırma ve Geliştirme Merkezi) birimi tarafından düzenlenen Türkiye ve diğer ülkelerden gelen lise öğrencilerine açık bir bilim yarışması.
2007 yılından beri düzenlenen INSPO, 2014 yılından itibaren farklı ülkelerden katılan yarışmacılarla uluslararası düzeye genişletildi. Bilim ve teknoloji ışığında proje üreten, değişime ve gelişime açık, sorgulayan, araştırmayı temel ilke edinen gençleri ve öğretmenlerini bir araya getirerek bilimsel bilgilerini paylaşmayı ve toplumsal sorumluluklarını geliştirmeyi amaçlayan INSPO'ya mühendislik, enerji ve çevre kategorilerinde hazırlanan projeler seçiliyor. 14-17 yaş arası lise öğrencilerinin bilimsel projeleriyle katıldığı yarışmada değerlendirmeler, her yıl birbirinden başarılı ve akademik kadrodan oluşan jüri tarafından yapılıyor.
Uluslararası Bilim Proje Olimpiyatı'nda amaç; öğrencilerin özgün,yaratıcı,dikkat çekici ve gerçekleştirilebilir, toplumsal bir soruna çözüm getirebilecek ve ekonomik bir yarar sağlayabilecek nitelikte projeler üretmelerini teşvik etmek, takım çalışmasını aşılamak, proje sunumunda konuyu özümseme ve ifade hakimiyeti kazandırmak, bilimsel referanslı kaynak taraması ve yeterli sayıda kontrollü deney yapılarak elde edilen verilerin tablo ve grafik gibi bilimsel unsurlarla desteklenmesi ile yapılan deneylerde, deneysel ve kuramsal tutarlılığı yüksek sonuçlara ulaşmalarını sağlamak...